Tuesday 30 December 2008

Reisikiri Pingyaost ja Xi'anist (3) - Xi'an ja terrakotaarmee

Varavalges jõudsime Xi'ani, mis on Shaanxi provintsi pealinn, üks iidsetest ja vanimatest Hiina pealinnadest üldse, kuulsa siiditee alguspunkt jne. Pärast tavaks muutunud hommikusööki mäkis, läksime hotelli ja magasime oma une lõpuni. Ärkasime umbes lõunapaiku ja asusime siis linna vaatamisväärsustega tutvuma. Pika ja kuulsusrikka ajaloo tõttu on neid linnas lugematul hulgal ja seepärast olin oma valiku juba eelnevalt teinud. Jalutasime läbi kevadiselt päikselise linna kellatorni juurde, mis on üks huvitavamatest hoonetest kesklinnas. Sealt anti ligi tuhande aasta vältel kellalöökidega märku hommiku saabumisest. Sinna jõudes algas parajasti kellade-kontsert. Mitte kaugel kellatornist asub teine torn - trummitorn. Trummipõrin tähistas õhtu saabumist. Sinna jõudes algas parajasti löökpillikontsert.

Tahtsime veel üles leida Suure Metshane Pagoodi - budistliku torni, mis on linna sümboliks. Otsustasime sinna jõudmiseks kasutada liinibussi, aga sõitsime vales suunas. See eest saime korraliku linnatuuri ja lõpuks jõudsime ka pagoodi juurde. Sinna jõudes oli juba hämar ja parajasti algas seal vee- ja valgusshow. Pagoodi ühel küljel on tohutu purskkaevudega väljak. Muusika saatel purskuvad veejoad oleks justkui tantsinud sini-puna-rohelises valguses.

Järgmise ja meie reisi viimase päeva pühendasime kuulsate terrakota sõduritega tutvumisele. Valitseja Qin Shihuangi haud, mida 7000 elusuurust savist sõdurit ja hobust valvavad on Xi'anist tunnise bussisõidu kaugusel. Territoorium, kust sõdurid leiti ja mille ümber on rajatud korralik turismilinnak muuseumide, galeriide ja lõputute suveniiripoodidega on tohutu. Paar tundi kulub seal märkamatult. Kogu see saviarmee, mis oli kunagi ka relvastatud pronksrelvadega on muidugi muljetavaldav, aga kas see on ikka hea ja terve mõistusega valitseja, kes sellise ressursi kulutab oma hauakambri rajamisele? Vaene vennike Qin alustas selle ehitamisega juba 13-aastaselt troonile saades. Mis elu see on...