Wednesday 10 December 2008

Yashowi turg.

Täna käisime jälle Yashow turul. Eelmisest külastusest sinna kuu aega tagasi jäid sellest kohast küll pigem ebameeldivad mälestused. Nimelt juhtus tookord see, mida ei osanud enam karta ehk ülemisel, viiendal toitlustuskorrusel sokutati meile kavalal moel võlts 100-jüaanine. Juba Tallinnas Davidi rahavahetuses soovitati meil oma rahal hoolega silm peal hoida, sest eriti Pekingi taksodes pidi võltssajaseid palju liikuma. Petuskeem ise on järgmine: kui maksad teenuse eest 100-sega, võtab juht või müüja raha vastu, aga siis küsib, kas äkki väiksemat raha ei leidu. Sel ajal kui väiksemaid rahatähti otsid, vahetab juht sinu antud raha võltsitu vastu ja ulatab selle siis tagasi. Kui piisavalt peenraha ei leia, ollakse ka väiksema summaga nõus. Sina juba rõõmustad soodsa tehingu üle kuni järgmise ostu eest makstes müüja teatab, et üritad võltsrahaga maksta. Meiega juhtus see siis Yashowi turu ühes söögikohas. Igal juhul ei tahtnud ma tookord lolliksjäämisega leppida ja läksin järgmisel päeval tagasi. Kuna mu viisa oli parajasti pikendamisel, ei tahtnud ma politseid igaks juhuks asjasse segada, nii oli mul hoopis teine plaan. Sama teenindaja oli tööl, tellisin umbes 100 raha eest sööki kaasa, panin eelmisel päeval saadud raha letile ja tulime tulema. Tüdruk tuli muidugi tänavale järele, millele järgnes parajalt kärarikas ja värvikas stseen. Möödujaid kogunes ümber meie õiendamisele kaasa elama, mõni andis nõu, mõni rääkis oma kogetud juhtumitest, mõni jälgis niisama huviga. Kui tundus, et mina olin kogunud rohkem poolehoidjaid, andis tüdruk alla ja läks minema. Hea meel oli õigluse võidu üle, aga võltssajane läks ringlusesse tagasi...Sorry, heausksed lääne turistid!
Yashowi turul käime me endiselt, aga ainult neljanda korruse maniküüri-pediküüri-massaaži salongis. Reedel on METP jõulupidu, seega on vaja jälle käed-jalad korda teha. HK maniküür ja minu maniküür-pediküür maksis kokku 80 RMB (ca 100 eek).

No comments: